Hästjobb eller Hundgöra ?

Ja det är frågan men nu är i alla fall uppvaxningen klar och resultatet blev väl ungefär som väntat dvs inga större sensationer.

Man kan inte spegla sig i lacken nu heller precis men syftet var ju främst att skydda plåten lite från det bistra Svenska klimatet.

Jag vet hur aggresivt det kan vara emot en femtitalsford efter att ha kört en Customline -56:a som vinterbil för ca. 8-10 år sedan.

Det var skoj att köra med den året runt men mindre skoj att man nästan kunde höra hur det frasade i plåten efter att ha kört i fukt och salt.



-57:an kommer inte att köras som vinterbil men som det är nu så är det ju en "Patinaliner" och det är ju ganska ok men jag vill inte att den ska bli en "Rustliner".



Uppvaxad ytrost är ju annars lite på modet just nu såg i någon motortidning att en duktig motivlackare hade målat en nybyggd Hot Rod så att den skulle se ut som en gammal urbränd Califorinalack som passerat bästföredatum någon gång på 1970-talet, ungefär som Skylinern alltså.

I morgon om allt går enligt planerna så ska vi transportera in bilen till en bilelektriker för att få elen fixad och förhoppningsvis den nerfällbara HT:n att funka.




Bilden är från den förrförre ägaren i USA och det ser ju ut som taket gick ner
år 2004 i alla fall så då är det nog hopp om att vi ska få fart på det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0