Hövdingen, Presleydenten & Tant Grön


Läste just på TOBBES BLOGG att jag har den äran att köra
Landshövdingen Björn Eriksson till Vadstena nästa år när Onsdagsträffarna börjar.

Det ska bli skoj, roligt oxå att Björn Eriksson har intresse av att besöka denna träff.

Torbjörn undrar om de ska åka i Ford -57:an eller Cheva -54:an och mitt svar är att de ( det vore ju rolligt om herr Gustavsson kunde köra ) får välja vilken de vill av bilarna men vill Hövdingen och Preslydenten färdas med lite stil så är det ju Chevan de ska välja efterson Forden ser ut som den är på rymmen från skroten eftersom varken tid eller budget tillåter någon lackering innan sommaren 2009.


Presleydeneten som Torbjörn kallar sig emellanåt var för en tid sedan erbjuden att köpa en 1959 Chevvrolet Impala men tvekade vilket han verkar ångra men nu så har han ju möjlighet att åka lite Chevro i alla fall till Vadstenaträffen för om jag kommit så långt med Forden att den är besiktad vill jag kanske hellre åka i den själv.


Efter 30-40 års avställning kan vad som helst haverera och då är det bra att ha en gammal Cheva att ta till i reserv om det behövs, för det finns ju ingen värre öken än att jänken havererar mitt i säsongen.


För några år sedan hade jag en 1960 Cadillac som automaten kraschade på precis efter Ånnaboda och då var det bra att Cheva fanns i beredskap.




Torbjörn Gustavssons utmärkta artikel om Tant Grön går att hitta på corren.se


Kommentarer
Postat av: Benny Johansson

Vågar du släppa in de två i din fina bil?

2008-12-12 @ 12:43:15
Postat av: Anders Blom

Nej, det är ju tveksamt de kanske svinar ner som 17 LOL !



Jag är ju superpetig, brukar putsa av ev. fingeravtryck på kråkan efter att ha stängt huven, ligga en hel eftermiddag och peta ur sten i däcken och såna saker.



Nejvars du skämt å sido så tror jag att dessa båda herrar går att lita på så det är nog lugnt.



/ AB

2008-12-12 @ 13:25:31
URL: http://duckflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0