Körjournal 2011-06-27




1956 Volvo PV 444 KS :

Efter att ha hållit på med Volvo PV i 26 år är den sista som jag hade nu såld .

Totalt blev det 38 st. personvagnar som jag haft så det känns som jag är lite "färdig" med denna bilmodell.

Önskar den nya ägaren lycka till med ägandet/brukandet/renoveringen av denna PV.


1963 Volvo Amazon:

Denna har funnits i familjen sedan 1967 och kommer inte att säljas.

Nu var det ett par år sedan den var i trafik så det behövs gås igenom bromsar plus lite rostlagning nu.

Fyra 590-15 Whitewalls skulle heller inte sitta fel på den.


1954 Chevrolet "Tant Iris" ( efter första ägaren Försäkrings AB Iris ). :

Hade egentligen tänk avyttra denna men behåller den av nostalgiska skäl, även den här har blivit en famlijemedlem efter 14 år i undertecknads ägo.

Stått stilla sedan juli 2009, vet inte vad som behövs för att få fart på den igen.


1954 Chevrolet "Farbror Viktor" ( efter förste ägaren Viktor Kollberg ). :

Det enda som jag tänkt åtgärda den närmaste tiden är att byta till originaldäck, 670-15 whitewalls även om de flesta Svensksålda säkert hade svarta däck från början.

Sen finns det alltid lite mer att åtgärda, men inget som är akut att fixa.


1957 Ford Fairlane 500 Skyliner:

Här finns det jobb, dålig lack, krom, inredning, rost med mera och mera ändå.

På Lördag är det dax för ett besök hos ASB men det ska inte vara några bekymmer, allt det maskinella är ju tämligen nyrenoverat.

Min drömvagn sedan 1976 då jag såg en första gången, "It´s a keeper" som Ulf Ontoft brukar säga om sin 1959 Cadillac Convertible och ingen brådska med den alltså.

Summa summarum:

Det gäller att "äga" bilarna, och inte känna sig "ägd" av dem, därför avyttras PV:n för fyra projekt får räcka att hålla igång.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0